November 2015

Hajószállítás

Egy túlméretes kirándulóhajót 15 egyedi szállítással vittünk az Achen-tóhoz.
Ország:Ausztria
Hely:Linz – Pertisau
Időtartam:2015. november – 2015. december
Projektgazda:Herbert Hamberger

A kihívás

Hajógyárból a vízre

A speciális szállítmányok területének szakértőjeként a Pranglt sokszor keresik fel elsőként a rendkívüli tervek megvalósításában. Így történt ez egy hajózási vállalat esetében is, amely a kirándulóhajó flottáját egy további hajóval bővítette. Ahhoz, hogy a hatalmas objektum sértetlenül érjen célba, szükség volt a sokéves tapasztalatra és egy jól átgondolt koncepcióra.

A megoldásunk

Egy hajó, 15 egyedi szállítás

Az Achen-tavon történő hajózás hosszú hagyományra tekint vissza. Már a 19. században is volt személyhajózás Tirol legnagyobb taván, az Achen-tavon. Annak érdekében, hogy az Achen-tó látogatóinak még több attrakciót tudjanak kínálni, beszereztek egy új kirándulóhajót. Mivel az új „családtag” méretei elég nagyok, lehetetlen volt egy darabban leszállítani. A Prangl specialistái a hajógyárral közösen kidolgozott egy 15 egyedi szállításból álló logisztikai koncepciót, amely során egy nagy darabot konvojban szállítanak.

Izgalmas utazás Linz – Pertisau

Az egyes hajódarabok szállítási méretei: 12 méter hosszú, 5,9 méter széles és 3,5 méter magas. Egy ilyen darab egyedi súlya akár 22 tonna volt. Összességében egy alacsony alvázas, 3 tengelyes nyergesvontatót és egy 2 tengelyes nyergesvontatót használtak mélybölcsős félpótkocsival. Egy megfelelő terhelési tervnek köszönhetően csupán négy járművel erősen csökkenteni tudták a logisztikai költségeket. A tervezett útvonal Linztől Pertisauig különösen izgalmas és megterhelő volt. Számos akadályokkal teli hegyi úton kellett haladni, és ez a képzett sofőröktől a legnagyobb koncentrációt igényelte.

Összeszerelés 200 tonnás teleszkópos daruval

A helyszínen a 15 egyedi komponenst egy 200 tonnás teleszkópos daru segítségével egy erre a célra készített szerelőállványra emelték. A sikeres összeállítás után a 45 méter hosszú személyhajó 2016. május közepén szállhatott vízre. Az alapos előzetes tervezésnek és a hibátlan végrehajtásnak köszönhetően a teljes logisztika az illetékesek legnagyobb megelégedettsége mellett történt.

Megosztott teher fél teher. Jelen esetben nem egészen. 15 szállításra volt szükség, hogy az új hajót az Achen-tóhoz vigyük.
Herbert HambergerÉrtékesítés/tanácsadás

Cookies

A weboldal technikai szempontból szükséges cookie-kat használ. A videók megjelenítéséhez ezenkívül a funkcionális cookie-khoz való hozzájárulására is szükségünk van. Az Ön statisztikai cookie-khoz való hozzájárulásával anonim módon rögzítjük a weboldal használatával kapcsolatos szokásokat, és így optimalizáljuk a felhasználóbarát működést. További információk érdekében kérjük kattintson az adatvédelmi nyilatkozatunkra.